Wat doet Klant!

Klant! biedt interim- en consultancy diensten aan binnen customer service, voornamelijk op het gebied van workforce management. Workforce management is het fundament om customer service mogelijk te maken op een wijze die tegemoet komt aan de beoogde balans tussen de verschillende stakeholders (klant, management en medewerkers). WFM is voor Klant! een middel en geen doel op zich. Daarom kijkt Klant! graag naar "the bigger picture" en bieden wij als één van de weinige partijen in de Benelux kennis en service op strategisch en tactisch niveau op het terrein van WFM. Voor operationele support beschikken wij over de allerbeste kennis maar de uitvoering van gerelateerde werkzaamheden besteden wij graag uit aan onze betrouwbare partners. 

 

Procesmatig ziet een ideale WFM inrichting er volgens Klant! uit als een cirkel waarbij "continuous improvement" is geborgd. Vandaar de match met de Deming-circle. "Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd" en "stilstand is achteruitgang". 

 

 

WFM-professionals via Klant! zijn als geen ander in staat dit WFM proces met haar subprocessen bij organisaties te implementeren of te herijken, inclusief de benodigde capaciteit, kennis, cultuur, tooling en inrichting. Deze activiteiten vinden over het algemeen plaats vanuit de rol van WFM-consultant. Voorbeelden van deze activiteiten zijn: 

  • Nieuw: de Klant! WFM sales-scan met met als uitkomst het verbeterpotentieel op retentie, cross- en upsell!
  • Organisatiebrede Klant! WFM efficiency-scan met als resultaat het besparingspotentieel dat u bij realisatie kunt aanwenden ten gunste van uw klanten en/of aandeelhouders;
  • Opstellen van een Return On Investment voor organisaties die (nog) niet werken met het WFM principe;
  • Vertaling van uw missie, visie en bedrijfsstrategie naar de inrichting van uw complete WFM organisatie;
  • Advies en begeleiding bij de selectie en implementatie van WFM software;
  • Contractmanagement WFM software: een herijking van het huidige contract op functionaliteit, prijs en voorwaarden en het bieden van eventuele support bij heronderhandeling/ procurement;
  • Beschrijving van de de WFM processen "as is" en "to be", inclusief een transitieplan;
  • Uitvoering van een brede WFM scan op de processen, de tooling, de organisatie/ besturing (incl. RACI), het personeel en de cultuur;
  • Ontwikkeling van een forecastmodel, op maat voor uw organisatie;
  • Het opzetten van een model ten behoeve van uw lange termijn planning inclusief de daarvoor benodigde variabelen en invoegtoepassingen;
  • Uitvoering van een check op de efficiency en de effectiviteit van de inrichting van uw huidige WFM-software;
  • Professionaliseren van uw bestaande afdeling Forecasting & Planning, Scheduling en/of Trafficmanagement, zodat zij sneller en slagvaardiger kunnen acteren;
  • Introductie en een volledige implementatie van WFM in uw organisatie: gedachtegoed, changemanagement, processen, infrastructuur, processen en personeel;
  • Coaching en/of training van uw WFM medewerkers op kennis, vaardigheden, attitude en/of communicatie;
  • Werving & Selectie met betrekking tot WFM personeel: Forecasters, Planners, Schedulers, Trafficers, etc.
  • Business Performance Management: advies en begeleiding bij de selectie en de productie van de juiste KPI's voor alle lijn- en staffuncties binnen uw organisatie;
  • Business Process Redesign: het herinrichten van bedrijfsprocessen naar aanleiding van business analyse.
  • Vanuit de rol van interim manager WFM is een professional van Klant! inzetbaar als:
  1. Manager WFM
  2. Manager Planning
  3. Manager Forecasting
  4. Manager Forecasting & Planning
  5. Manager Traffic Management
  6. Manager Planning & Traffic
  7. Senior Forecaster
  8. Senior Planner
  9. Senior Trafficer
  10. Business Analist WFM

Indien gewenst kan Klant! u van dienst zijn met het helder en concreet krijgen van uw specifieke vraagstuk om vervolgens, in het verlengde hiervan, gezamenlijk de oplossingsrichting te bepalen.